torsdag 21 oktober 2010

var är reaktionen?? sa pulvret.

Vi får köpa huset för 1 miljon 50 000 kr...jippi!... tror jag. Vi har beställt besiktning till nästa torsdag för att se att inte huset har några allvarligare skador, då lägger vi ner.
Kul att lägga ner när man lagt ut 9000 kr på en besiktning, INTE, men det måste vi ju chansa på. Det är lite nervöst måste jag säga.
Det som känns minst bra är nervositeten över att sälja vårt hus - det ä viktigt att vi får in en så pass hög summa som möjligt så att vi kan rusta upp det här nya som vi köper. Det behövs ju en hel del kan man säga.
Det som känns bäst är att vi bara flyttar 100 meter så det blir inte någon direkt omställning för Nelli. Hon behöver inte byta förskola eller område. Fortfarande nära till bästisgrannen, hur skulle det annars gå med alla kaffeeftermiddagar??
Trist att mista våra vänstergrannar dock, dom är så härliga med Nelli.

Så som det ser ut nu blir det flytt av... undrar om jag har ont i magen för att jag är nervös eller måste gå på toaletten :)

2 kommentarer:

  1. Tack! Jag hoppas allt är som det ska så man kan få börja njuta av äventyret.

    SvaraRadera

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...