måndag 4 oktober 2010

första dagen på minst ett par ensamma veckor

I morse reste han - maken, pappan, min trygghet o räddare i nöden.... Jag har varit bortskämd med att ha honom jobbandes på hemmaplan sen i våras men nu är det slut med det. Han jobbar med ett bygge som ska bli klart till nyår o vi vet inte hur mycket o länge han kan resa hem lite då o då.
Det blir så¨klart jobbigt för mig o barnen här hemma men det blir klirr i kassan oxå :)

Jag har sett till att ha fullt upp idag. Först björksätrakyrkan på barnverksamhet, sen lunch med Sanna o Junia, en em promenad med grannen Jenny med Molly o sen mat, bolibompa o läggning.

Efter läggningen passade jag på att maskera och måla ,första lagret av 3, två dörrkarmar vita, de är bland de sista som målas :)

Nu en stund framför tv:n innan jag lägger mig - så klart något att stoppa i munnen till det. Undrar vad det blir idag - misstänker en stor hårdmacka med ett glas oboy :)

En över all förväntan bra dag för att vara min första ensamma dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...