tisdag 5 oktober 2010

"pass"ar in

Att passa in var veckans tema - vad passar då inte bättre än att skaffa pass :)

Idag tog jag Emil, Nelli och Maja för att skaffa pass till i februari då vi åker till Egypten Emil, Maja och jag. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning måste jag säga.... riktigt närvös men samtidigt förväntasfull. Jag menar, vad är det värsta som kan hända??

Var till familjecentralen i förmiddags och det var riktigt trevligt :) Nelli lekte och fikade utan utbrott, Maja lekte och jag var glad, fantastikt att det finns dagar som bara rullar på utan att ha fördjupat rynkorna till surläppen.

Emil har dock haft en värre dag - tappat bort nycklar och leg inom loppet av 1 vecka så nu var det dags för konsekvens (Straff om man vill kalla det så). Inget LAN på fredag om inte legitimationen dyker upp.... han letar och letar... suckar, pustar stönar... gråter lite... hoppas att jag ska ändra mig, men ICKE! Man måste lära sig att hålla reda på viktiga saker - anPASSA sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...