måndag 18 oktober 2010

äntligen måndag

En ny vecka och tillbaka till rutinerna - riktigt skönt faktiskt.
Jag, Nelli och Maja var till kyrkan och träffade trevliga mammor och åt deras supergoda fika - vem kom på GI? Kan ALDRIG motstå vitt bröd.

En middagsvila när båda barnen sov samtidigt gjorde att jag kunde sitta och ta de lugnt i soffan en stund, det är guld värt för resten av dagen. Det gav mig energi att baka tekakor - jag bakade alltid förut, nu är det få stunder jag tar mig tid och energi, men när jag väl gör det blir det gott :)

På em kom Carro, Peter och Melewin förbi - Peter nästan fixade min antenn på taket - TACK!!! Nu är robinson på torsdag säkrat :)

Sen kom Jenny och barnen förbi och pratade och lekte - det är alltid lika trevlig, avkopplande sällskap - TACK :)

Nu avslutar jag dagen med en kopp kamomillte och ett par av mina egna mackor med det bästa som finns på - bregott och hushållsost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...