måndag 9 maj 2011

mycket på G :)

Nu känns det som om jag har mycket att se fram emot. Maja fyller 1 år på lördag!

Helt otroligt, det har gått ett år, ett tufft år som nu har lättat betydligt och mitt hjärta jublar när den lilla flickan vaknar på morgonen :) Synd bara att hon vill ligga bredvid mig halva natten fortfarande. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det än.

Jag behöver baka till kalaset - baka tårta, en kaka, en form av "bulla". Muffins har jag redan bakat, gooooda och fiiiina.
Tror det blir hallongrottor och en butterkaka. Tänkte försöka använda min Qvick chef till att göra mördeg få se om det fungerar. Roligt att testa mina nya redskap så jag kan vidarebefodra äkta erfarenheter och råd om produkterna jag säljer.


Jag behöver slå in några paket (glöm inte att köpa snören Therese!)
Gärna hinna köpa upp någon fin klänning oxå :)


Jag har en del partyn inbokade de närmaste veckorna som jag längtar till - min nya kick! Fantastiskt vad kul! Jag kan inte säga det nog tror jag.

Emil praoar på Nellis dagis tisdag och onsdag. Det gör att hon är ledig på torsdag istället för onsdag den här veckan. Undrar vad jag ska hitta på för skoj på torsdag då??? Leklandet kanske... men det är inte lika kul när man åker själv vuxen. Nelli tycker säkert det är roligare om vi hittar någon kompis som kan följa med henne i tunnlarna också. Vi får se om någon är ledig....

Något jag däremot inte ser fram emot är morgondagens dr besök - Maja ska ta sin 1års spruta. Hoppas hon inte blir dålig som blivit tidigare. Hon är den första av mina barn som är känslig mot sprutor. Roligt att veta hur lång hon har blivit och hur mycket hon väger. Hmmm... undrar varför det är roligt egentligen?

Börjar fundera på att ta itu med amningen.... börjar fundera sa jag.

Sen fyller Jari år..... och jag ska tatuera mig snart igen.....

Barnen ska fotografera sig tillsammans den 27 maj!

1 kommentar:

  1. Det är så roligt med sådana trevliga saker i livet! :)
    kram
    Lana

    SvaraRadera

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...