tisdag 3 maj 2011

första provbaket och snart 1års kalas :)

Idag har jag provbakat inför lördagen då jag ska ha min första Tupperwareträff. Jag har valt att inte ha så många men att låta dom prova några artiklar så vi ska baka muffins, skaka grädde och göra en fruktsås. Hoppas det blir gott :)

Även fast det är mina vänner så är jag lite nervös - det är nog för att det är just mina vänner. Det är lättare att prata inför människor jag inte känner.


Jag jobbar ganska hårt för att nå ut och boka partyn. Jag tror att många har en föreställning av vad Tupperware är (sedan länge tillbaka) så man säger nej utan att tänka sig för och prova igen. Jag är helt såld på grejerna. Hade jag pengarna så skulle jag snabbt byta ut min burkkaos, kniv och skalare och smarta handvispar osv. såååå fina.

Melle fyller år på söndag - jag väntar på att kläderna och leksakerna jag beställt ska komma. Men det borde de göra innan dess. Nästa lördag fyller Maja så jag måste seriöst åka och shoppa både kläder, saker till bak och leksaker innan dess. Vet faktiskt inte vad hon ska få i 1 års present än - det är en svår ålder att köpa till tycker jag. De växer ju så fort ifrån leksaker. Kanske någon gåleksak som de kan åka på i framtiden - typ en egen bobbycar eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...