lördag 13 november 2010

helgens mat v.45

Tja, det var ju variationerna jag skulle undersöka under denna rubrik så jag lär ju fortsätta vara ärlig.

Fredag - Strips och köttbullar :/..... Jag hade bara Emil hemma i ca 20 min och då kändes det inte så kul att anstränga sig, men han blir ju gladast eftersom det är ett av hans förstahandsval.

Lördag (lunch) Kycklingwok - inte Emils favorit men min.
Kycklingfilé, frysta grönsaker, äggnudlar, kryddor. Går supersnabbt och supergott!
Till kvällen blir det quasidillias igen :) Emils mat igår och min idag - han ville ha tacos så det blir med tacolfyllning då.

Söndag (lunch) kan tänka mig att vi kör med lite ris, tonfisk och currysås. Enkelt och båda gillar det.
Till kvällen är hela familjen hemma så jag kanske gör en lasange på eftermiddagen som man kan ställa in och gratinera sen på kvällen.

1 kommentar:

  1. MMM... Låter gott!
    Kolla in min blogg för jag har gett dig Utmaning, olika frågor at svara på :)
    Kram

    SvaraRadera

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...