onsdag 20 juli 2011

i valet och kvalet

Nu har jag brottats med mig själv i flera veckor och jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig. Jag fyller 35 år om en knapp månad och jag känner oftare och oftare en mindre panik över min framtid. Jag är inte nöjd.

Visst, jag har en fantastisk familj, ett stort hus (med visst renoveringsbehov), snygg bil (dock på lån :)), jag är frisk, jag har ett jobb..... men jag är inte nöjd. Då måste man ju fundera på vad det beror på. Det jag kommer fram till om och om igen är att jag behöver stimulans. Jag behöver göra något som jag brinner för att göra.

Visst, när man är lärare har man bra arbetstider, lov, varierande arbetsuppgifter, bra arbetskamrater har jag också...... men.... jag behöver mer.

Snart börjar jag jobba igen. Jag kommer att få en klass 1. Små gulliga ettor att ta hand om. Mysa med, lära dom skolans alla regler, lära dom att läsa och skriva osv. Jag har aldrig haft så små barn förr så jag vet egentligen inte om det är roligt eller inte. Mina enda referenser är mina tidigare upplevelser av yrket och det är inte tillräckligt för att göra mig lycklig (tror jag).

Plugga, inte plugga, plugga, inte plugga, pugga.... ja, ni fattar.
Nästa fråga är då.
Plugga vad?????
Jag gillar ruskigt många saker. Jag älskar data/teknik, driva projekt, säga till andra vad de ska göra :), skapa "något", lösa problem - hjälp mig! vad ska jag göra?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...