söndag 31 juli 2011

härlig helg

Nu är det söndagkväll och lugnet har lagt sig hos familjen Andersson. Barnen har lagt sig, lleksakerna är undanplockade för dagen och det är tyst och avslappnat i kroppen. Jag hör pumpen från akvariet porla lite i bakgrunden och Jari som fixar lite med poolen, medan jag ligger och summerar helgen.

Det har varit fint väder hela helgen och vi har hunnit med ganska mycket. Loppis, cykelturer, kalas, fix på gården och i huset, bad i poolen och inte minst grill-lördag med Sanna och hennes familj. Vi grillade egenkomponerade grillspett med salta potatisar med mojo-rojo, sallad, vitt bröd, coleslaw, gräddfil och safea med lite bea också :) Vi spelade kubb 2 gånger och vi vann båda gångerna, riktigt kul. Inte för att det spelar mig någon roll men det gör ju alltid Jari på bättre humör. Det är riktigt kul när man träffar nya människor som gillar ungefär samma saker och som man kan umgås med hela familjen tillsammans och ha roligt och avslappnat. Det ska man ta vara på!

Idag har jag varit lite klen men det var det värt. Vi har ändå hunnit hälsat på Carro i hennes nya lya i Forsbacka. Det var ett bra val att flytta dit. Barnvänligt, nära till park och bad och närmare till oss ;) Nu hoppas vi bara på att hon ska få lite sysselsättning och förskola till Melle.

Suck, nu får han väl sluta plaska med poolen - Svinalängorna väntar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...