fredag 4 mars 2011

ny tid förför mig

Igår tog jag steget och flyttade in Maja i sitt rum. Först gjorde jag iordning det så det nästan är helt klart - grönt, med fjärilar och nicke nyfiken, jättefint tycker jag.

Kvällen var lång, jag hade en stor klump i magen. Det kändes ensamt, sorgset och så "stort" på något sätt. Ju längre kvällen gick desto mer onödigt kändes det, men innerst inne visste jag att det var viktigt för oss alla. Hon kan ju för det första krypa ur sängen hos mig när jag sover och slå sig illa.

Hon vaknade första gången vid 23 - jag gick in och ammade henne lite och la ner henne igen. Hon skrek, men inte mer än 2 minuter. Vid 1.30 var det dags igen - samma sak, jag gick in och ammade, la ner henne och gick. Grät kort kort och somnade om till 4.30. Då tog jag henne till min säng där hon ammade och somnade om till Nelli kom in strax före 6. En riktigt bra första natt tycker jag. En sak att komma ihåg till nu inatt bara - en filt i fåtöljen jag ammar i - ruskigt kallt att sitta där utan kläder :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...