torsdag 14 april 2011

vad har betydelse??!!

Idag började jag se på en film som jag stängde av efter 5 min.... jag fick se en scen där en drogpåverkad mamma blev av med sitt barn till en knarklangare.... jag står inte ut med att ens se den sorts smärta.
Efter en stund gjorde jag ett nytt försök och spolade förbi början och såg nästan hela filmen. Den gjorde fruktansvärt ont att se.

Jag vet inte vilket land det utspelade sig - sydamerika någonstans skulle jag tippa, fransktalande. Poliser skjuter gatubarn, föräldralösa sniffande barn lever på gatorna - så mycket hat och brist på kärlek. Att människor lever på detta sätt är för mig obegripligt.
Jag fattar inte hur jag kan ha samvete att klaga på sömnlösa nätter, orustat hus och ful bil!!!! Vad har det för betydelse?!
Maja vaknade nyss och var ledsen - det var länge sen jag blev så glad. Jag fick krama och pussa henne och viska hur mycket jag älskar henne. Jag håller henne, vyssar henne, är hos henne tills hon visar att hon klarar det själv.
FY mig att jag glömmer bort att inte ta livet för givet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...