måndag 11 april 2011

Skriker o skriker o skriker

Nu har det pågått i ca 1 vecka. Maja vaknar på nätterna o skriker. Hon vill att man ska sitta bredvid henne o smeka henne på ryggen men jag kan sitta i evigheter o när jag går så vaknar hon i alla fall igen. När Jari gör det så somnar hon. Lite jobbigt nu inatt då eftersom han åkt o kommer hem på fredag. Jag kan inte så henne att sova! Nu ligger jag o lyssnar när hon gråter o går in o lugnar henne men sen är det igång igen. Vad ska jag göra???? TIPS TACK!

3 kommentarer:

  1. Det är så jobbigt! Vi har det precis lika. Jonathan skriker och blir skogstokig, det går knappt att bära honom. För oss börjar det direkt han ska lägga sig. I natt har Peter tagit honom, vaknade 4 ggr tror jag. Vid 4 testade vi ge honom välling, han åt pyttelite men han tog ju iaf. För oss är det bara att ta upp å gå med honom, han slänger sig som en galning i sängen annars. halv 11 fick han tutta också, men jag vill ju sluta med det!!! Jag har aldrig varit med om något liknande med de andra två. Pratade med bvc om det igår, men det kan vi ta en annan gång...blir ju en lång roman det här. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. :)
    Här går det också bättre när Jari tar henne på natten, hon vet väl att han inte har någon tutte... då kanske han behöver klappa i 10 min.... jag behöver smeka i 1.5 timme!! men när jag väl fått henne att somna så, så sover hon länge. Inatt blev det bara en gång, men en lång gång.

    Jonathan vet väl vad som är på g när det är sovdags - har ni provat att göra något helt nytt så han inte fattar vad det handlar om? (inte för att jag vet vad det skulle vara)

    Vad ska bvc då?

    Tack för ditt stöd!!! skönt med någon som förstår.

    SvaraRadera
  3. Litet tips som jag gjorde när Emma var liten det var att sätta på klockradion när hon blev lite ledsen, det hjälpte bra för oss när hon var orolig....
    Kram Lena Åström

    SvaraRadera

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...