lördag 23 april 2011

hur rädd kan ni bli?

Idag blev jag rädd, då menar jag verkligen rädd. Jag undrar om den rädsla jag kan känna är normal? Idag fick jag för mig att någonting kunde ha hänt Jari, Nelli och Emil på sjön i Finland. Han hade inte hört av sig sen i går em och nu hade han inte mobilen på så jag fick inte någon kontakt med honom och jag levde i ovisshet i några timmar tills jag kom på att jag kunde nå dom på hans systers mobil. 
För varje halvtimme mådde jag sämre och sämre, hjärtklappning, ryser, ett tår då och då, orolig i kroppen, vankar av och an, otroligt dåligt humör och fräsig. Är det normalt att bli så här rädd?
När jag väl fick tag på honom så fräste jag något i telefonen och sa att nu vet jag att ni lever - hej då!
Det tog väl ca 4 timmar till innan jag kunde prata med honom utan att vara arg och ledsen. Under den här tiden bygger jag upp olika scener i huvudet om vad som kan ha hänt och till slut är det fruktansvärda saker allting (och ganska orimliga).
Jag tycker jag får fler och fler liknande nojor ju äldre jag blir.... måste motas bort!!! Det blir ju en begränsning i livet om jag ska hålla på så här.... skärpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...