tisdag 1 februari 2011

usch, för hantverkare!

Fy vad trist - ikväll har jag spenderat all min tid med att slipa och spackla om hallgolvet pga att målarna inte täckt golven... är det meningen att man ska behöva få extra jobb pga deras slarv?? Jag hade tänkt tapetsera nästan klart vardagsrummet nu ikväll men istället fick jag göra dubbeljobb. Jag hoppas kunna lägga hallmattan inom kort så nästan alla golv är lagda, det är ju grunden.

Sen förra helgen har detta gjorts

  • taklister och fönsterlister målade i v-rummet klart =jätteskönt!
  • moas rum tapetserat
  • Halva v-rummet tapetserat
  • Golv spacklat och slipat i båda hallarna
Hmmmm... den listan var inte lång, men jag har slitit som ett djur. Veckans plan ser ut så här:

  1. Onsdag lunch - börja lägga golv i hallen
  2. onsdag kväll - fortsätta men golvet - ev. bli klar
  3. torsdag fm - fortsätta tapetsera
  4. torsdag kväll - bli klar med tapetseringen i v-rummet
Fredag är förhoppningsivs Jari hemma så då får vi göra en gemensam plan - skönt med lite fler vuxna som kan jobba.

2 kommentarer:

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...