måndag 9 november 2015

Tänk att ett samtal kan betyda så mycket

Idag hade min son tid att prata med mig en stund (haha, det händer inte så ofta nu för tiden).

Vi pratade om livet i största allmänhet och det han sa fick mig att må så bra, utan att han själv förstod vad otroligt bra saker han sa.
Han reflekterade över sin egen skoltid och hur han utvecklats och klarar av saker på ett helt annat sätt än tidigare. Vi pratade om framtiden och jobb. Reflekterade över hur systemet hjälper och stjälper.
Han uttryckte en mognad i hans resonemang som jag aldrig hört tidigare - jag blev så stolt! 

Jag oroar mig ofta för honom men efter ikväll så känner jag mig mer avslappnad på den biten än på länge. Sköööönt!


I morgon ska han hämta sina systrar på fritids och förskola i sin bil efter skolan för att jag börjar min slutpraktik i skolan som pågår fram till nyår. Min äldsta dotter ska laga mat och natta. Fantastiskt vilka barn jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...