tisdag 27 oktober 2015

To much?!

När man är van att klara sig själv och att vara stark nog att hantera vardagen omkring sig så tar det ganska lång tid att förstå när man behöver tagga ner och be om lite hjälp.

Oftast så brukar det inte mer än ett par dagar med lugn och ro och snälla barn så har jag återhämtat mig. I helgen kändes det som jag aldrig skulle bli densamma. Jag var fullständigt slut. Grät för ingenting...

Hur blev det så? 

Jag tror att sånt händer när man minst anar det... Att när det väl sker kan man inte förhindra det.. Jag måste rida ut vågen. Ta itu med alla saker som tynger mig. Beta av issue för issue till axlarna känns lätta igen och jag kan fortsätta njuta av vardagen.

Barnen ger mycket oro - så är det. Hur har jag kunnat tro något annat? Tonåringarna utmanar livet och det sätter hela familjen på prov.
Jag och maken måste vara överens om hur vi ska hantera situationen - hur ofta händer det att man tänker exakt lika? Inte ofta!
Nya konflikter uppstår.... Det blir som en negativ spiral 😞




Igår hade jag en riktigt bra dag. Du ser - det har redan vänt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...