lördag 28 november 2015

Barnomsorg "Dag och natt".....

Verkligheten kryper närmare och närmare... Nu är den så nära att Nelli är anmäld till Nattis. Jag slutar skolan och börjar arbeta i februari och kan inte komma en kvart försent varje morgon. Det är inte ok för mig eller kollegorna el patienterna.
Eftersom hennes fritids inte öppnar förrän 6.30 (jag börjar 6.45) så måste hon ha annan barnomsorg på morgonen och ta taxi till skolan. Känns som en onödig kostnad för kommunen jämfört med att öppna 30 min tidigare... Men vad vet jag?? 

Till sommaren kommer båda att börja på Dag och natt och de kommer då behövs sova kvar en del gånger. Det känns INTE kul! 
Jag har varit i kontakt med en tidigare kollega som arbetar där som försäkrar att stället är jättetryggt och supermysigt. Man kan natta sina barn själv när man jobbar natt t.ex. Det betyder mycket för mig!

Det tuffaste för mig är eftermiddagsskiften. Då lämnar jag barnen till skolan på morgonen och träffar dem inte mer den dagen. De behöver sova kvar eftersom jag slutar 22 😞. Hämtar de tidigt på morgonen, ger dem frukost och kramas och sen iväg till skolan igen. Mitt mål är att det ska bli så få av dessa tillfällen som möjligt. Jag lägger önskescheman så heller em varje fredag och helg än att endast få träffa barnen ett par timmar på mornarna.

Det här är verkligheten för många familjer med skiftarbetande föräldrar så det blir en vardag det oxå.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...