onsdag 19 augusti 2015

Semester.....

Nu börjar alla skolor och semestrarna är slut... Utom min som börjar nu :)

Trots att jag jobbat största delen av sommarn så tycker jag att det varit den bästa sommaren på länge. Jag har jobbat på min drömsrbetsplats, dock inte som barnmorska men det har varit en otroligt lärorik tid och jag ångrar inte att jag valde undersköterska på förlossningen istället för T5-sjuksköterska någonstans.
Jag har sett och deltagit en mycket spännande akutsjukvård och sett hur alla arbetar så jag är fortfarande besluten att studera vidare till barnmorska.

Under hösten planerar jag att jobba lite extra både på förlossningen men också i skolan. Det är mest praktiskt eftersom jag måste hem och gå ut med hunden på lunchen.... Undrar hur det blir med det när jag väl börjar jobba heltid?? Den dagen den sorgen.

Solen lyser och sommaren är verkligen inte slut. Nu ska jag njuta av mina 2 veckor innan skolan börjar och det intensiva examensskrivandet... Känns inte så lockande faktiskt :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...