lördag 4 juli 2015

1 månad efter jobbstart

Jag måste verkligen dela med mig om hur fantastiskt jag har det på mitt sommarjobb på en förlossningsavdelning.
Jag har jobbat i en månad nu och jag har aldrig trivts bättre. Tänk att varje dag få se nya liv komma till världen och jag får äran att hjälpa dem till rätta 😄 fantastiskt! Men också otroligt nervöst, spännande, läskigt, skräckfyllt. Förlossningen är verkligen en akutvårdsavdelning där varje förlossning är unik. Allting kan hända och du måste alltid vara beredd på det.

Sen finns det lite roliga reflektioner jag snappat upp längs vägen..... som att jag nu vet att vi kvinnor ser helt olika ut så poängen med att jämföra sig med varandra och försöka uppnå något idel/standard är meningslös 😂😂

Jag vet också var man lägger alla moderkakor...

Jag är fortfarande helt övertygad om att det är barnmorska jag vill bli.

Pusslet med hus och barn har fungerat bra. Barnvakten har gjort sitt jobb och jag har kunnat jobba ifred. Det är guld värt för mig att slippa oroa mig för vad som händer här hemma. Att släppa en kontroll i utbyte för en annan 😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...