söndag 2 januari 2011

flickorna behöver träning tror ja

Idag var jag till badhuset med mina 3 tjejer... Majas första besök och jag såg verkligen fram emot det - mös och packade och nynnade trots total sömnbrist.
Nelli gjorde det klart och tydligt för oss att hon skulle inte bada, redan innan vi gått utanför dörren men jag valde att ignorera det och köra på. Det blir nog kul, tänkte jag.
Det började med att jag glömde väskan hemma upptäckte jag när vi kom fram och fick vända och åka för att hämta den. Under den tiden hann Maja tröttna och skrek som en stucken gris i bilen :(

Jag betalade in oss och vi gick in. Nelli skulle fortfarande inte bada... hon stannade innanför dörrarna till omklädningsrummet och vägrade att gå in. Vi andra gick in och började klä av oss.. till slut kom Nelli men hon skulle INTE klä av sig... hon skulle ju inte bada.
Jag klädde av Maja och mig själv och bytte om. Moa fick ta Maja (som inte gillar det nå vidare och börjar oftast gnälla då, så även nu) och jag övertalade Nelli att sätta på sig baddräkt eftersom man måste ha det när man äter pannkakor. JAAA, pannkakor! skriker Nelli och går med på ombyte.

Nelli skojade verkligen inte - hon har suttit på kanten på alla basänger och plaskat med fötter och skrattat åt oss andra när vi badade - Jag ska INTE bada, men kasta bollen! Nelli kastade bollen i poolen som Moa skulle fånga.
Vi åt mat och alla var nöjda och glada - tyvärr skulle Moa till bussen så det blev inte så långt bad.... lite för långt ändå eftersom Maja avslutade stunden med att bajsa i badbrallorna :/

Ingen idé att ens tänka på att få in de små i duschen utan på med kläderna, ut i bilen, köra Moa till bussen och sen hem....

-Hej Nelli, har du badat, frågade pappa Jari när vi kom hem.
-JAAAAA! skriker Nelli tillbaka, det var JÄTTTTTTEKUL! :)

1 kommentar:

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...