onsdag 8 juni 2011

svag! (?)

Jag är en svag mamma.
Igår kväll somnade Maja snabbt och lätt. Jag kör "4 minuters metoden". Om jag sitter bredvid henne hela tiden så somnar hon aldrig, men går jag ut så blir hon ledsen och när jag kommer in igen så lägger hon sig i sängen självmant som en fällkniv och försöker sova. Förr har jag då stannat i rummet tills hon somnar men det tar längre och längre tid. Nu har jag börjat att gå ut så hon får somna när jag inte är i rummet. Det går jättebra och hon lär sig sååå snabbt.

Varför är jag då svag?
Jo, inatt gav jag henne bröstet. Inte i min säng utan i fåtöljen vid hennes säng. Jag var så sprängfylld med mjölk att inte stod ut. Hon åt och somnade på momangen. Men när hon vaknade idag kl 4.40 ¨så blev det krångel. Av ren reflek tog jag henne till min säng.... ja, då vet vi ju alla hur det blir - Gooood morgon, suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...