tisdag 11 april 2017

Halva första terminen har gått... pluggtips!

Här sitter jag student igen - fånge i mitt hem, knappt synlig bakom mina böcker.. kippandes efter luft.. efter människor, efter arbete, efter kollegor, efter känslan att göra någonting bra..

- Hur går det med pluggandet?
- Har du gjort rätt nu då?

Ja, jag har gjort rätt, men jag kan inte säga att jag sitter hemma och jublar hela dagarna. Det är ganska isolerande och man famlar sig fram bland böcker, föreläsningar - disk och dåligt samvete..

Mitt bästa pluggtips är att spela in föreläsningar på mobilen och lyssna medan du promenerar.. eller ta med en bok till gymet och läs medan du cyklar.. hjärnan håller sig på top och du somnar inte medan du läser ;)


För övrigt så känns det bra att inte behöva jobba på helgerna och att barnen slipper morgonfritids och att det blir en regelbundenhet i deras vardag, INTE för att jag tror de lider av skiftarbete heller.

Min tentaskrubb på lärcentrat
Jag skrev min första barnmorsketenta för ett par veckor sedan - Jag trodde den skulle vara svårare än den var. Det var så mycket som ingick: anatomi (ben, muskler, ligament, organ), alla gyncancer, antikonception, beniga förändringar, klimakteriet, embryologi, inkontinens, IVF, och har säkert glömt något.
Men den var klar på dryga 1.5 timme och jag trooooor jag klarade den :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...