måndag 27 april 2015

Livets pussel

Förmåga att organisera är en fördel för en mamma/kvinna/fru som är ensam på veckorna, har 4 barn, en hund, 100% skola, extra jobbar som både omsorgspersonal och massör och godman åt ensamkommande flyktingbarn. Hela mitt liv är ett pussel som måste lösas, vecka för vecka. Det är barnvakter, hundvakter, tid till nöjen, planering av mat (som mest blir korv och makaroner nu för tiden), hämtningar och lämningar till fritidssysselsättningar och kompisar.. och konstigt nog så räcker jag till :)

I sommar kommer jag att jobba på en förlossningsavdelning som undersköterska för att känna efter om det verkligen är barnmorska jag vill bli. Jag ser sjuuuukt fram emot den 8 juni när jag börjar. Det är första gången jag VILL jobba hellre än att vara ledig, trots att jag kunde vara hemma med familjen. Tacksam för att jag fortfarande är "Therese" inte bara mamma och fru. 
Men, det finns alltid ett men... att fixa barnvakt de 4 veckor innan min make får semester är inte det enklaste. Alla kvällar måste fyllas, samt hundvakt alla dagtidsdagar. 

Som sagt livets pussel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kalasdags.... vad innebär det nu för tiden?

I helgen fyller min minsta dotter 7 år - HIP HIP HURRA! Helt otroligt att hon är så stor, min minsta lilla bebis <3 En re...